play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
chevron_left
play_arrow

ملت عشق

اپیزود چهارم پادکست ملت عشق – رقص سماع

اعظم نقابی ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ 2810 2


Background
share close

اپیزود چهارم پادکست ملت عشق داستان رقص سماع، داستان رشد روحی و معنوی است. رشدی که صوفیان را به عشق ناب الهی و پروردگار جهانیان نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند. صوفیان به آواز و ترانه‌های عرفانی که در مجلس «ذکر جلی» خوانده می‌شود، سماع می‌گویند. در این مراسم، درویشان با شنیدن سماع از خود بی‌خود می‌شوند و به حرکاتی دست می‌زنند که آنها را به ذات اقدس الهی نزدیک می‌کند. این اپیزود برداشت هایی از کتاب ملت عشق می باشد. پادکست کاکتوس میخواد حال دلمون خوب باشه تا دنیاجای بهتری واسه زندگی بشه. پس پادکست فارسی خوب بشنویم.

بیا بیا که تویی جان جان جان سماع

بیا که سرو روانی به بوستان سماع

مولانا

سماع در لغت به معنای شنیدن بوده و در اصطلاح به رقص صوفی اطلاق می شود که بر به وجد آمدن افراد توسط گوش دل فرا دادن به نغمه و آوازی روحانی اشاره دارد. از سوی دیگر این حرکات، سماء نیزخوانده می شوند. (کلمه سماء واژه ای اوستایی است که به معنای آسمان می باشد.) و فلسفه ای که برای آن مطرح است، روبه آسمان بودن افراد صوفی هنگام مراسم است تا گنج معنوی را از سمت آسمان و از وجود الهی دریابند.

برای شنیدن ااپیزود چهارم پادکست ملت عشق در کست باکس اینجا رو کلیک کنید. تمام اپیزودهای پادکست کاکتوس رو در castbox میتونید بشنوید. 

کاکتوس در واقع بهترین پادکست فارسی هست. که اپیزودهای متنوعی رو منتشر میکنه که حال دلمون خوب باشه تا دنیا جای بهتری واسه زندگی بشه.

سایر اپیزود های این فصل را اینجا گوش کنید.

Rate it
اپیزود قبلی
نظرات شما درباره این پادکست (0)

نظرتون رو برای ما بنویسین

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه و پیش ما محفوظه. موارد مورد نیاز با * مشخص شده است.